Khamis, 23 Ogos 2012

Berapa kerat jer yang datang rumah terbuka MB Perak....hurmmm




Sambutan yang tidak diduga ramainya apabila berpusu-pusu rakyat jelata dari seluruh negeri Perak menyerbu ke kediaman Menteri Besar Perak Ds Zambry. Majlis sambutan hari raya aidilfitri itu diadakan pada 1 Syawal, raya pertama bermula dari jam 2.00 petang hingga 5.30 petang. Dianggarkan hampir mencecah 20,000 hadirin yang datang untuk beraya bersama Menteri Besar kesayangan mereka disamping dapat menikmati pelbagai juadah yang disediakan.

Menurut Ds Zambry ketika ditemuramah jumlah hadirin tahun ini adalah lebih dari tahun lepas yang mana cuma lebih kurang 15,000 aje yang hadir. Disebabkan kedatangan tetamu yang hadir yang begitu ramai keadaan agak sesak dan ruang parkir kenderaan penuh hingga ada yang meletak kenderaan mereka di tepi jalan besar. Manakala bagi kanak-kanak pula mereka tidak terkecuali untuk menerima 'duit raya' dari Ds Zambry dan isteri.

Sambutan para hadirin yang datang bukan sahaja dari kaum Melayu malah dari pelbagai kaum lain juga yang hadir. Nampaknya Ds Zambry kena buat rumah terbuka aidilfitri untuk yang lagi besar lagi bagi hari raya tahun depan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...