Selasa, 18 September 2012

Haram Jadah punyer Ngeh !!!


Memang biadap dan haram jadah ni salah sorang dari pemimpin tertinggi DAP Perak. Biadap sebab mempersoalkan tindakan orang muslim memprotes terhadap filem yang penuh kontroversi yang mempermainkan isu agama Islam iaitu 'Innocence of Muslim ' . Dalam tweet si kurang ajar ini menyebut bahawa (diterjemah) 'Muslim membuang banyak masa dan tenaga kepada perkara ini'.

Perkataan yang digunakan jelas menghina orang Islam sepatutnya dia tak layak untuk memberi komen hal berkaitan orang Islam. Kalau dari segi politik sepatutnya wakil dari parti PAS yang lebih afdal berucap tentang isu hal berkaitan orang muslim.

Orang yang pertama patut komen ialah MB Nizar, Menteri Besor Boneka demer Pakatan Rakyat....oppsss bukan lagi MB ya, mantan la. Nak dengor juger apa kata mantan MB ni, apakah pendapatnya tentang isu hina orang Islam ini. Harap Niza Meroyan dapat memberi komen yang positif, jangan dok melompat pulak nak bela si DAP kurang ajar ni. Mempertahankan maruah Nabi Muhammad saw dan kedudukan agama dituntut oleh Islam serta merupakan sebahagian dari jihad dan ibadah.

Dalam Perlembagaan Negara Malaysia juga menyatakan ugama rasmi adalah agama Islam. Maka kenyataannya itu juga bertentangan dengan perlembagaan serta secara tak langsung menghina agama rasmi negara ini.


Kinta Menjerit dengan penuh rasa dukacita dan sangat kecewa menempelak kata-kata dalam tweet Ngeh ini, susulan satu lapuran bertulis telah dikemukakan kepada pihak polis. Ini adalah supaya tindakan kurang ajar ini tidak berulang dan supaya pihak berkuasa dapat mengambil tindakan sewajarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...