Sabtu, 30 Jun 2012

Bukit Gantang diabai Niza Meroyan

KECOH !!!

Niza Meroyan menyatakan hasrat untuk tidak mempertahankan kerusi Parlimen Bukit Gantang pada pilihan raya umum akan datang kononnya untuk memberikan peluang kepada calon Pas lain.

Keputusan berkenaan dibuat berdasarkan pengalaman yang tidak berprestasi sepanjang berkhidmat sebagai Ahli Parlimen Bukit Gantang dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pasir Panjang selama kira-kira 4 tahun.

Niza dicalonkan di Pasir Panjang dan menang menentang MIC, kemudian dilantik menjadi menteri besar (boneka) selama 11 bulan.

“Kemudian, menang di Bukit Gantang dan mentadbir di tiga Dewan Undangan Negeri (Dun) di bawahnya, saya merasakan ini cukup berat kerana Dun Pasir Panjang pun nak jaga dan tiga lagi Dun di Parlimen Bukit Gantang pun perlu ditadbir,” katanya kepada Sinar Harian ketika mengadakan kunjungan mesra di Pejabat Sinar Harian Edisi Perak, di sini, semalam.

Hadir sama dalam kunjungan berkenaan, Ketua Penerangan Pas Negeri, Ahmad Nuri Al-Amin; Setiausaha Pemuda Pas Negeri, Salman Salleh dan Penolong Setiausaha Pemuda Pas Negeri, Safarizal Saleh.

Ketua UMNO Bahagian Bukit Gantang, Datuk Rosli Husin pula berkata adalah lebih baik mantan Menteri Besar Pakatan itu berbuat demikian berikutan adanya ‘petanda’ dan isyarat yang menunjukkan sokongan terhadap Niza sudah beralih arah.

Katanya ramai pengundi yang dahulunya mengundi Nizar kini mengembalikan sokongan kepada Barisan Nasional (BN) kali ini.

“Lupakanlah, sia-sia saja dia bertanding..rakyat sudah tahu tembelang dia’’ katanya kepada media di majlis perasmian Sambutan Hari Guru Peringkat Daerah Larut Matang dan Selama di Dewan Bunga Raya Changkat Jering, petang tadi.

Rosli yang juga ADUN Trong berkata, perubahan sokongan itu dapat dilihat apabila ramai penyokong pembangkang khususnya PAS sudah mulai menemui beliau dan mengikrarkan sokongan kepadanya.

Menurut beliau, ramai penyokong tegar PAS dalam kawasan Parlimen Bukit Gantang menyatakan kekesalan mereka kerana menyokong Niza kerana banyak janji yang dibuat langsung tidak dapat ditunaikan.

“Niza adalah pemimpin yang suka berceramah daripada mengutamakan tanggungjawab menyelesaikan masalah rakyat,’’ kata Rosli.

Beliau menceritakan bagaimana dalam dua insiden dimana dua penyokong tegar PAS berpatah hati kerana tidak diberikan pembelaan .

Dalam insiden pertama, seorang wanita penyokong PAS telah datang mengadu masalah penyakit kulit yang dihidapi anaknya, katanya.

Menurut beliau, berikutan pengaduan itu dia telah menyelesaikan masalah wanita berkenaan dengan mambawa anaknya mendapatkan rawatan perubatan di Hospital Pakar Ipoh.

Katanya lagi, dalam insiden kedua seorang penyokong tegar berbangsa India meluahkan rasa kecewa dengan janji yang tidak ditunaikan PAS dengan memberi jaminan untuk menyokong BN di masa akan datang.

Apa yang si Meroyan ni dok sibuk ialah main twetter cari salah pemimpin lain termasuk Sultan Johor dan kacau dengan terjah ke ceramah parti lain. Isu yang terbaru ialah menfitnah anggota TLDM menerima RM50 semasa program hari keluarga bersama ADUN Pangkor. Mana dia nak ada masa menjengok masalah rakyat di kawasan nya sendiri.....hrrmmm banyak temberang punya Niza.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...