Jumaat, 14 Februari 2014

Nealofa tonjol tubuh

Penganjuran sulung Anugerah MeleTOP Era (AME) telah berlangsung dengan begitu meriahnya Sabtu lepas. Namun malangnya, tumpuan ramai bukan pada mereka yang telah meraih kejayaan tetapi pada sepasang jumpsuit yang disarungkan pengacara AME pada malam itu, Neelofa.

Selepas tampil dengan penafian mereka, di mana Wanpa menidakkan dakwaan telah mereka ataupun menghasilkan baju tersebut, seorang lagi pereka ternama yang melihat namanya turut terpalit dalam kontroversi ini, Hatta Dolmat telah ke akaun Facebook hanya untuk menjelaskan keadaan.

"Cuba search google #anugerahmeletopneelofa, result show that high light of the main issue is about sexy, i nak clarify a few things about outfits neelofa malam #anugerahmeletopera #meletop, bila melibatkan media., hatta rasa perbetulkan sedikit ralat disini, yang mana kita tahu " little mistake still a mistake" untuk media dan umum yang mungkin terkeliru, outfit pertama rekaan bercirikan #jumpsuit #pink adalah rekaan pereka #wanpa, rekaan ini menimbulkan isu, namun bukanlah hal hatta untuk bercerita pasal rekaan #wanpa, mungkin bila #wanpa bersedia mereka akan tampil mengeluarkan kenyataan.

Namun, hatta di sini bermohon maaf secara terbuka andai rekaan hatta untuk neelofa #neongreen and #black menjolok mata atau seksi pada mata anda., apa yang hatta cuba tampilkan adalah "the in thing in fashion" secara globalnya., neon, crooped jacket, texture fabric, neelofa pulang dari LA dua hari sebelum majlis, dan kami bersetuju memilih neon green fabric yang neelofa bawa dari LA untuk menepati tema anugerah yang lebih relex, santai, edgy and modern in a fashion way., di samakan dengan watak animasi dragon ball, hatta bukanlah pecinta kartun animasi namun mengangkat rekaan hatta setaraf kartun animasi jepun adalah sesuatu yang boleh di banggakan, and we know all fashion foward people is look up for Asian designer especially japan, because they master in pattern tranform manipulation and magice pattern.

          

Well no body is perfect in what ever they do., kalau perfect pun still kita tak boleh nak puaskan selera masyarakat kita yang cita rasanya berbeza., hatta suka challenge diri untuk buat something new, fresh rather than playsave design yang boring, tapi yang boring tu lah masyarakat kita suka., hatta tak pula salahkan masyarakat kita yang kurang ilmu pasal fashion and what is all about, but dengan dunia di hujung jari kini, semua kita boleh search untuk ilmu pengetahuan kita walaupun sikit, ilmu yang membezakan kita dari tak tahu lepada tahu, cuma etika kita sebagai pengkritik umum, jika kita tidak pasti jangan lah mudah melempar tomahan.

Apa yang membezakan kita dengan orang lain adalah cara kita komen, everyday is a learning process hatta pun bukanlah bagus mana, hari-hari pun hatta masih cuba perbaiki tiap kelemahan yang ada. Andai kata umum tak boleh menerima satu satu rekaan yg fresh modern n fashion foward so tugas hatta sebagai pereka terhalang untuk terus berkarya, macam mana kita nak angkat rekaan kita setanding peteka luar kalau kita tak boleh menerima sesuatu pembaharuan? Jadi hatta pilih untuk terus berkarya dalam landasan pilihan umum.,

Namun, Selepas persalinan ke-3 Neelofa, dress kembang black ombre gold naik, tak pula orang nak bercerita, sebab memang masyarakat kita dah terbiasa dengan sifat menghukum, mencari salah untuk menghukum.

Hatta harap andai rakan media dapat memperbetulkan sedikit kekeliruan masyarakat dari terus keliru, hatta dah cukup berterima kasih.

119 pcs.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...