Jumaat, 6 Mac 2015

Gadis Melayu Dan Keluarga Ditetak 5 Lelaki India di Ipoh


Seorang bapa dan dua anaknya cedera selepas diserang dan ditetak sekumpulan lelaki bersenjatakan parang di ruang tamu kediaman mereka, di Taman Maju Rapat, di sini hari Khamis 5 March 2015.

Ketua Polis Daerah Ipoh Asisten Komisioner Sum Chang Keong berkata dalam kejadian kira-kira pukul 4.40 pagi itu, bapa yang berusia 47 tahun itu cedera di bahagian belakang badan sementara anak lelakinya, 17, cedera di tangan kiri manakala kaki kanan anak perempuannya berumur 20 tahun hampir putus akibat ditetak.


anak lelaki mangsa


bapa mangsa

"Polis percaya lima lelaki itu memasuki rumah mangsa dengan memecah pintu utama dengan menendang kuat sehingga pintu pecah. Mereka sekeluarga dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun dengan ambulans," katanya ketika dihubungi.

Katanya tiada barang berharga yang hilang dalam rumah berkenaan.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak Datuk Mohd Dzuraidi Ibrahim berkata, susulan daripada kejadian itu, polis menahan seorang lelaki berusia 35 tahun yang disyaki bekas teman lelaki anak perempuan mangsa di sekitar bandar raya Ipoh, kira-kira pukul 11.45 pagi tadi, bagi membantu siasatan.

Beliau berkata, motif kejadian masih dalam siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.




 * sumber dari laman sesawang akhbar tempatan



Dipercayai pergaduhan itu berpunca mungkin atas sebab hubungan cinta antara anak perempuan Melayu itu dengan seorang lelaki India. Anak perempuan yang juga dikenali sebagai Mimi Loma itu sebenarnya adalah sasaran utama hampir putus kaki kiri ketin ditetak dan terkena parang diperut sikit. Dia mungkin akan dibawa ke Hospital Selayang untuk rawatan menyambungkan balik kaki yang hampir terputus itu. 

Penyerang-penyerang bersenjatakan parang itu datang dengan menaiki kereta Mercedes.



3 ulasan:

  1. Memang Hindu Ipoh hebat-hebat...

    BalasPadam
  2. Keling pariah... Memang bodo.. day mabok brand lh..

    BalasPadam
  3. Gua bunuh semua Hindu pukimakk ni

    BalasPadam

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...