Rabu, 10 September 2014

Datuk Shahrul Jiwa Sukan Promosi Gaya Hidup Sihat


Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan, Komunikasi dan Multimedia Negeri Perak, Datuk Shahrul Zaman Bin Yahya mengambil inisiatif mengayuh basikal ke pejabatnya yang terletak di Bangunan Perak Darul Ridzuan, pagi tadi.

Semangat sukan dan jiwa hidup sihat - Datuk Shahrul Zaman


Beliau adalah Naib Ketua UMNO Bahagian Bagan Datok yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rungkup ditemani dua lagi rakannya tiba di pos pengawal kira-kira jam 9.30 pagi. 



Jelas Datuk Shahrul Zaman, ia merupakan sebahagian pendekatan proaktif yang diambil kerajaan negeri untuk mempromosikan gaya hidup sihat di kalangan rakyat.

Baru-baru, kerajaan negeri turut memperkenalkan ‘Perak Silver Night Ride’ iaitu aktiviti mengayuh basikal di sekitar bandar raya Ipoh yang membabitkan jarak sejauh 20 kilometer (KM).

Berlangsung pada minggu pertama dan ketiga setiap bulan, aktiviti itu akan berlangsung pada malam Rabu dan bermula di Hotel Kinta Riverfront.

Selain mempromosikan gaya hidup sihat, aktiviti itu dijangka dapat menarik lebih ramai pelancong melawat bandar raya Ipoh di masa akan datang.

Seorang wakil rakyat yang berjiwa sukan

1 ulasan:

  1. Tak payahlah kau nak memuji sgt. si mamat-kari-LIBERAL terus mcm. biasa, "ENJOY, ENJOY.....!"-bersenam aerobik sebelah si BETINA-pakai-short-punya pendek dlm. Berita Harian hari tu! Bagaimana Menteri Islam/Melayu dari UMNO boleh perangai tak bermaruah mcm. ni, kat NEGARA ISLAM ini - tak bolehkah si BETINA tu pakai seluaq panjang?! Lepas tu ada pula si mamat-kari ni ada hati berangan nak jadi PM spt. yg. diidamkan pemujanya dari jenis si PENDATANG KAPIRDAJAL EvangeliSStar?! GELInya aku!

    Dan nak promosi cara hidup 'berbasikal' - jgn. haraplah selagi pemandu-pemandu kereta/lori/bas BUAS adalah 'tuan' di jlnraya! Tengoklah penunggang motosikal yg. asyik diLANGGAR dgn. BUAS - jadi baiklah Adun ni hidup sikit dlm alam REALITI, yg. sebenaqnya pahit buat rakyat yg. miskin, mcm. kebanyakan penunggang motosikal yg. asyik diLANGGAR!

    Geng Kongsi Gelap si KAPIRDAJAL juga disyaki sedg. MENSASARkan umat Islam utk. diBUNUH dlm. kemalangan jlnraya BUAS (yg. sering menyebabkan pemandu kereta/penunggang motosikal) Islam/Melayu (yg. senang dikenali dari pakaian Islam/hiasan Islam pd. kenderaan) terbabas dgn.pelbagai cara atau dilanggar dgn. amat kejam! Lihat berita amat menyayat hati ini apabila sampai enam beranak dari dua keluarga mati dari penunggang motosikal, diLANGGAR dgn.BUAS sekali - yg. herannya kenapa nama pemandu-pemandu yg. melanggar tu DIRAHSIAkan - lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140902/dn_15/Tiga-beranak-maut-motosikal-dirempuh ,Tiga beranak maut motosikal dirempuh; dan di -
    http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140902/dn_16/Nenek-ibu-adik-maut-motosikal-dirempuh-MPV , Nenek, ibu, adik maut motosikal dirempuh MPV ! Dan bila POLIS akan mendedahkan hasil SIASATAN setiap kemalangan/jenayah - rakyat berhak tahu!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...