Jumaat, 12 September 2014

Tentera US berlatih di Gua Musang


Senjata dan peralatan  tentera Amerika dibawa masuk melalui Pelabuhan Kuantan manakala anggota tentera pulak masuk ikut Lapangan Terbang Terengganu.


Kegusaran berlaku kepada rakyat negeri Terengganu dengan ketibaan sebuah pesawat boeing 777 yang mendarat di Lapang Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu. 

Pesawat yang membawa seramai 300 orang askar Amerika itu tiba dari Diego Garcia yang akan berpengkalan selama beberapa hari di Gua Musang untuk latihan tentera.

Ketibaan askar-askar tersebut belum dipastikan secara detail tujuan dan niat mereka ke Malaysia ini dan pelbagai spekulasi telah timbul dan bermain difikiran rakyat Terengganu khususnya.

Apa pun pihak berwajib perlu membuat perjelasan kepada rakyat tentang ketibaan pesawat boeing 777 yang lengkap dengan alatan perang dari Amerika itu.


1 ulasan:

  1. Sementara isu UPSR ni diPERBESARkan mcm nak runtuh negara dan guru-guru yg. ditangkap, dilayan dan digari spt. PENJENAYAH besar mcm. GENG KONGSI GELAP KAPIRDAJAL atau PENGGANAS ( yg. si KAPIRDAJAL PPS-JAHANAM tu pun tak pula tengok dilayan mcm. ni), sampai nak jatuhkan Kem. Pendidikan -sebenaqnya inilah motif utama si DAPBANGKAI/PKRSODOM!), lihat si PENGKHIANAT senyap-senyap nak buat perjanjian BANGSAT dgn. tentera Amerika pro-ZIONIS ni, pembunuh umat Islam di iraq, Afghanistan dll – tak cukupkah dgn. mereka dah diundang kat sini! Kalau ini betul, baiklah Menteri Pertahanan-LIBERAL BERHENTI saja - geram betul aku puak-puak LIBERAL ni!

    Dan kenapa si guan eng-SIAL tak pula diTANGKAP kerana menubuhkan Pertubuhan Haram yg. disyaki GENG KONGSI GELAP? Dan apa jadi 10, 000 ahli PPS yg. kononnya mahu disiasat polis - dah SENYAP berita!

    Lihat di - http://www.presstv.ir/detail/2014/09/14/378715/us-spy-planes-will-use-malaysia-airbase/ , US says Malaysia offers to host surveillance planes, Sep 14, 2014:

    A top US Navy officer says Malaysia has offered to let the US use one of its airbases to fly military spy planes over the South China Sea, a move that will likely increase frictions with Beijing.

    Malaysia’s recent request to the US to operate the P-8 Poseidon aircraft to fly out of the country’s most eastern area would give the US greater proximity to the South China Sea, Admiral Jonathan Greenert, the US Chief of Naval Operations (CNO), said in Washington on Monday.....

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam

'Like' Facebook

Rakan-rakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...