Selasa, 9 September 2014

Murka Sultan Selangor Atas Buruk Laku Drama PR


Istana Selangor menyifatkan DAP dan PKR sebagai biadap selepas mereka ingkar terhadap titah Sultan Selangor supaya menyenaraikan lebih daripada dua nama untuk jawatan menteri besar. 

Ikuti dalam blog BESOR SEBELAH tajuk "Sultan Selangor murka dengan PR".
 

Setiausaha Sulit Sultan Selangor Datuk Mohamad Munir Bani dalam satu kenyataan berkata, Baginda berdukacita di atas tindakan kedua-dua parti itu yang hanya memberikan nama Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar yang baru.

"Titah Sultan Selangor untuk mengemukakan lebih daripada dua senarai calon adalah satu amalan yang dilaksanakan Baginda.

"Ini adalah bagi membolehkan Baginda membuat pilihan terhadap bakal menteri besar dengan melihat bukan saja sokongan majoriti Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) malah dari segi kemahiran, pengalaman, integriti dan kebolehan seseorang ADUN terbabit," katanya.


Menurutnya, menerusi senarai calon yang telah diterima ini, maka Sultan Selangor akan menelitinya dengan mengambil kira segala aspek dalam menilai calon sebelum membuat sebarang keputusan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...