Isnin, 14 Mei 2012

Meroyan Nizar dah tahap kritikal

Jika ada politikus paling lekeh dan berkelas rendah di Malaysia, ia tidak lain tidak bukan ialah Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Mohammad Nizar Jamaluddin. Bekas Menteri Besar Perak itu seakan-akan meroyan selepas hilang jawatan.

Kerap beliau mengeluarkan kenyataan yang bersifat menghasut. Terpancar kekalutan dan kecelaruan macam penjual ubat ramuan air longkang di kaki lima.

Isu VALE yang mana ada bukti dokumen yang ditandatangani sendiri olehnya, tetapi masih beliau menafikan yang mereka menyokong projek pusat pengagihan bijih besi di Teluk Rubiah. Dalam pada itu dia terlibat pulak dalam demonstrasi bersama aktivis alam sekitar membantah operasi pusat itu kononnya akan memusnahkan alam sekitar. Baik punya meroyan, mula-mula kau sokong siap ada surat lagi lepas tu kau bantah pulak dengan demostrasi...konar baring betoi!!!

Terbaru, Nizar dalam ceramahnya melemparkan hasutan dan pembohongan dengan mendakwa Perdana Menteri mengarahkan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) berbuat sesuatu untuk menyelamatkan Barisan Nasional (BN) jika kalah Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Ceramah tersebut yang turut dimuat naik dalam laman Youtube mendakwa semua panglima yang ditemui, enggan menuruti permintaan Perdana Menteri dengan mengatakan mereka akan mematuhi keputusan rakyat.

Dakwaan tersebut dikecam oleh Panglima ATM, Jeneral Zulkifeli Mohd. Zin dan barisan panglima perkhidmatan yang lain sambil menyifatkannya sebagai pembohongan.

Ternyata kenyataan Nizar bertujuan menjejaskan imej ATM dan Perdana Menteri.

Harap pihak berkuasa tidak melepaskan Nizar begitu sahaja. Beliau perlu didakwa ke muka pengadilan atas kenyataannya yang berbau hasutan dan fitnah. Polis kena bertindak tegas.

Jangankan sia-siakan laporan polis yang dibuat oleh pelbagai pihak.

Membenarkan Nizar bebas membuat tohmahan apatah lagi melibatkan ATM, hanya memberikan isyarat yang salah kepada orang ramai.

Baru-baru ini, penyakit meroyan Nizar dah bertambah teruk apabila dia melulu dengan muka tak malu masuk ke majlis ceramah orang, hajat nak psiko orang ramai, kan dah malu butaa jer kena halor...tak payah lah Nizar kau nak tunjuk gigi arnab kau tu kat sini, bukan semua orang percaya kat hang dah, we know who you are !!!

4 ulasan:

  1. anak cucu suku sakat cina komunis ni mana ada reti malu wehhh.........

    BalasPadam
  2. hidup umno!

    BalasPadam
  3. Betoi ke cerite mike ni. ato mengelabah mengeleben je. setahu aku sebab aku berade di situ.s ebaik aje tengok muke nizar semua jadi terkelu macam pondan aje. bior bebenor mike bueat cerite. malu teman nak mengaku anak perok.

    BalasPadam
  4. nampak sangat juak2 umno dah menggelabah...

    BalasPadam

'Like' Facebook

Rakan-rakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...