Ahad, 25 November 2012

Perak Cyber Trooper bersama PUIB


Program minum petang Perak Cyber Trooper (PCT) bersama Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Barat (PUIB) telah berjaya menarik minat berbagai pengguna medium media sosial terutama Facebook untuk turut serta menyertai perang siber dengan pihak pembangkang.

Pemuda yang juga terdiri dari belia yang berumur bawah 40 tahun adalah rata-ratanya pengguna media sosial dan masing-masing mempunyai Facebook sendiri disamping Twitter dan juga Blog. Penerangan dari PCT tentang pentingnya medium media sosial dalam penyebaran maklumat dan pematahan hujah dari pihak pembangkang. Oleh itu kerjasama dari pihak PUIB untuk bersama-sama berjuang dalam medium adalah amat diperlukan supaya isu yang dibawa oleh pembangkang dapat dipatahkan dan di jawab oleh PCT dan PUIB.

Ini penting supaya rakyat dan pengundi dapat menilai dan tidak cepat terpengaruh dengan isu negatif tentang kerajaan. Era kini kita sedia maklum yang pihak pembangkang majoriti menggunakan medium siber untuk berkempen dan menghentam kerajaan terutama parti UMNO.

Program ini turut disertai oleh seorang wakil pegawai dari Jabatan Belia dan Sukan Daerah Kinta yang juga menerangkan tentang kemudahan dan kerjasama pihak kerajaan dalam memajukan aktiviti belia.

















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

'Like' Facebook

Rakan-rakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...