Khamis, 24 Januari 2013

MB nak Niza Meroyan pergi berubat....kesiannnn


"Mereka ini sakit agaknya,’’ kata Menteri Besar Perak, Dato; Seri Dr Zambry Abd Kadir tanpa mahu memberikan penjelasan lebih lanjut lagi kerana isu debat ini telah dijawabnya berulangkali sebelum ini.

Sambil menegaskan beliau lansung tidak gentar untuk berdepan dengan pembangkang lebih-lebih lagi Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, katanya punca keengganan beliau adalah kerana mereka adalah orang yang tidak mempunyai kredibiliti untuk berdebat.

Beliau turut melahirkan kekesalannya terhadap tindakan pembangkang menaikkan poster-poster di merata-rata tempat mengenai debat yang kononnya akan berlansung pada malam ini.

Katanya perbuatan menaikkan poster itu seolah-olah strategi pembangkang untuk memerangkapnya kerana beliau telah membuat kenyataan berulang kali tidak akan menerima undangan debat tersebut.

“Mereka memang tahu saya tidak akan datang tetapi sengaja menwar-warkan seolah-olah saya akan hadir dan debat itu akan berlansung…lepas itu mereka akan kata saya takut,” katanya.

Menteri Besar itu berkata beliau tidak pernah takut menghadapi mereka dan ini telah terbukti setiap kali ketika sidang DUN berlansung.

Katanya, beliau bukan sahaja menghadapi Nizar Jamaluddin bersendirian tetapi juga menghadapi beberapa kelompok wakil rakyat DAP yang sering mengambil kesempatan menentangnya di dalam Dewan dengan tuduhan-tuduhan palsu

“Jika kita ambil tindakan dia kata kita takut sebenarnya kita tak takut pun, saya fikir mereka semakin terdesak menggunakan segala kesempatan apa yang ada cara sekalipun untuk mengambarkan bahawa kerajaan BN buruk dan sebagainya.

“Umpamanya merata-rata mereka tayang poster-poster mencabar saya kononnya nak berdebat dengan Nizar…cukuplah saya dah buat kenyataan semalam..ini bukan soal gentar,’’ katanya kepada media selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di pejabatnya di Ipoh hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan pembangkang yang bertindak agresif memasang poster di merata tempat mengenai Debat Darul Ridzuan: Nik Aziz Rasuah Ngeh Koo Ham, Zambry buncitkan kroni yang akan diadakan di sebuah hotel di Ipoh malam ini.

Menurut Dr Zambry, beliau berpendapat pembangkang melakukan semua ini adalah semata-mata kerana mereka mahu memutar-belitkan isu debat itu untuk menarik perhatian orang ramai .

Katanya, tindakan itu mengambarkan seolah-olah merekalah yang paling hebat kononnya hendak berdebat.

“Saya fikir rakyat tahu dan lihat aksi-aksi mereka ketika dalam dewan dan itulah kualiti yang mereka ada,’’ katanya.


*sumber dari laman portal berita tempatan negeri Perak

Rakyat bukan bodoh macam lu lah Niza Meroyan, nak buat gimik tapi tak menjadi. Bodoh-piang betoi la lu ni, tolonglah sapa-sapa pi bawak si royan ni pi berubat...teruk sangat sakit nyer tu.

Kesiannnnn...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...