Sabtu, 14 Julai 2012

Abby Abadi Gedik Masuk Pas?





Arbaiyah binti Abdul Manan atau juga dikenali sebagai Abby Gedik, merupakan salah seorang daripada anggota penyanyi kumpulan ELITE. Arbaieyah binti Abdul Manan dilahirkan di Kuala Lumpur pada 1 Disember 1977 dan berstatus janda.

Abby Gedik turut merupakan seorang anggota asal Elite yang pertama mengundurkan dirinya daripada kumpulan tersebut pada akhir 1997. Pernah menjadi gadis pengacara Roda Impian (tukang pusing roda) bersama Halim Othman selama dua musim.

Berlakon sebagai Inspektor Aleza dalam drama bersiri Gerak Khas. Merupakan bekas isteri kepada aktor Norman Hakim. Beliau mempunyai 3 orang cahayamata. Mohammad Danish Hakim, Marissa Damia Hakim dan Maria Danisha Hakim. Pada 2009 mereka telah disahkan bercerai.

Setelah berhijrah memakai tudung pada 2012, Abby Gedik sering diundang pelbagai pihak termasuk parti politik khususnya PAS untuk tampil di pentas mereka.

Baru-baru ini Abby Gedik dicabar oleh bekas pelakon Gerak Khas juga, Dato AC Mizal untuk berdebat secara terbuka tentang isu penghinaannya terhadap PDRM. Bukan sengaja KM nak gelarkan dirinya gedik tapi kalau pembaca tonton video di atas betoi-betoi, memang banyak kata-kata/aksi gedik dan poyoo nyer, iskhhh...betoi ke dia ni dah berubah atau hanya nak publisiti sahaja akibat kecewa selepas bercerai/bercinta. Tapi bila cakap pasal 'taste', Abby Gedik memang high taste...tau, kelas u, bila suatu ketika dahulu dia dengan pernah bersayang-sayang dengan lelaki berbadan sasa, Zul Ariffin yang juga pelakon...memang badannya lagi keras dari Norman yang kurang bergym tu (jangan marah yea abg Norman).

Kesian juga kat dia ni dah lama berjanda sampai tersasul tercakap dalam ceramahnya yang dia nak cari calon dari kalangan ustaz-ustaz....hrmmm kalor camtu ramai ler ahli PAS ngaku dia ustaz (kelebihan kepada yang berbadan sasa....hrmmm,ehem). Tapi takot satu jer mintak dia jangan jadi Tukang Putar @ spinner kepada PAS sebab dulu dia memang biasa buat kerja putar-putar ni dalam rancangan tv.



psssttt : teringin nak ajak abby naik motor besor



ISLAM IS FOR ALL
ISLAM IS NOT ONLY FOR PAS


1 ulasan:

  1. Nak cari makan berlakon dah tak der sape nak bagi job sb keceluparan mulutnye...jd bila masuk PAS ade le skit bila pegi ceramah mesti ade sumbangan fisabilillah deme habuan utk penceramah...leh le skit nyambung hidup...kehkehekh..eloklah abbby teruskan ler...tp kalau berjalan depan ustaz tu gedik2 kan skit punggung tu leh cepat dapat laki baghu...

    BalasPadam

'Like' Facebook

Rakan-rakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...