Jumaat, 15 Mac 2013

Guru bermulut longkang akhirnya diberkas di Kelantan


Polis telah menangkap seorang guru yang bertanggungjawab menghina pasukan keselamatan sebagai 'anjing' dan menganggap kematian mereka sebagai 'mati katak' dalam laman sosial Facebook miliknya, baru-baru ini di Kota Bahru, Kelantan.

Guru itu, Mohd. Lotfi Nor, 37, ditangkap ketika bersembunyi di kampungnya di Pasir Putih kira-kira pukul 7 malam ini.

Sementara itu, dalam satu sidang akhbar di sini hari ini, Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihaknya telah membuka kertas siasatan berhubung laporan polis yang dibuat sebelum ini mengikut Seksyen 41 Akta Hasutan 1948.

"Siasatan segera akan dijalankan kerana tindakan lelaki itu yang dipercayai mengajar di Sekolah Kebangsaan (SK) Tok Bali, Pasir Puteh di sini bukan sahaja melampau tetapi boleh meracuni fikiran orang ramai.

6 ulasan:

  1. kesian kat cikgu ni.. suruh la pas ke pkr ke atau pun tian chua jamin dia

    BalasPadam
  2. alahai cikgu malaysia ni bukannya beso sangat nak lari mana.akhirnya tersungkur di pintu lokap jua. masa ni mana pergi orang pas dan sekutunya pegi la buat demontrasi depan balai agar cikgu ni dilepaskan. ha..ha..ha..teman gembira memang ramai tapi disaat duka diri sendiri yang tanggung.kutok orang memang sedap. bila berada dalam lokap satu hari rasa macam setahun. itu la lain kali buat lagi. kerjaya belum tentu lagi selamat...

    BalasPadam
  3. Ini ke rupanya anjing pas atau pun anjing pkr tapi tak kan la muka cam ni anjing dap.. tapi tak tahu la.. hanya cikgu anjing ni sahaja yang dahu dia anjing siapa..maaf la guna bahasa anjing..sebab cikgu ni lebih anjing dari anjing2 yang ada dalam PR.

    BalasPadam
  4. Sepatutnya anjing ini dilayan seperti anjing dan di tahan dalam lokap bersama anjing2 liar yang berkeliaran di Kota Bharu.Kesian tengok anjing ni kene gari. Sepatutnya bukan guna gari tetapi guna tali ikat tengkot dia,kemudian sumbat kat dalam kandang anjing baru betul ANJING.....

    BalasPadam
  5. hurm... sadis.rosak profesion perguruan.hrp2 x de le lg guru2 yg berperangai mcm ni

    BalasPadam
  6. adalah tidak elok mengata org ni anjing.... wahai tuan yg tanpa nama jgn la dipanggil OKT itu anjing.. walaupun dia mengata dkt kita skali pon..
    org mcm ni sepatutnya dibagi mkn tahi anjing jer....

    BalasPadam

'Like' Facebook

Rakan-rakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...