Ahad, 24 Februari 2013

Nenen Indon timbul lagi...Agnes jelas menonjol


Agnes Monica Muljoto dilahirkan di Jakarta pada 1 Julai 1986 (27 tahun). Ia merupakan anak bongsu dari pasangan Jenny Siswono dan Ricky Muljoto. Agnes menganut agama Kritian Prostestan. Ia mempunyai seorang abang bernama Steve Muljoto yang juga menjadi pengurusnya. Agnes menamatkan persekolahannya di SD Tarakanita Jakarta, kemudian melanjutkan pelajarannya ke SLTP Pelita Harapan. Di sekolahnya, Agnes merupakan pelajar yang berprestasi di bidang akademik dan sering menerima biasiswa, meskipun dia sibuk dengan aktiviti luar sekolah seperti kursus piano, bahasa Inggeris, luncur ais, dan badminton. Bakat Agnes di bidang seni tertonjol sejak ia masih kanak-kanak, khususnya bidang tarik suara. Selain berlatih di gereja, Agnes juga ikut kursus vokal di beberapa tempat.

Agnes merupakan penyanyi solo yang membawa muzik pop, R&B, dan hip-hop. Menurut kajiselidik yang dilakukan majalah Cosmopolitan pada tahun 2010, Agnes merupakan penyanyi wanita terseksi di Indonesia.


Lapuran dari sebuah akhbar tempatan

Ramai yang mengkritik penampilan penyanyi Agnes Monica ketika menghadiri acara karpet merah dalam satu majlis hiburan antarabangsa di Los Angeles, baru-baru ini. Agnes dipilih sebagai selebriti antarabangsa dengan penampilan kedua paling buruk daripada lima selebriti oleh pembaca dalam laman web hiburan, buzzfeed.com.

Laman web Kapanlagi.com melaporkan, Kim Kardashian menduduki tangga ketiga, namun tidak menyatakan siapa yang diiktiraf sebagai selebriti berpakaian paling buruk bagi acara itu. Penampilan Agnes kelihatan tidak kena apabila dia memakai coli seksi bersama rompi bercorak batik, dipadankan dengan seluar denim pendek dan menyarung but kulit paras betis.

Namun tidak kurang juga yang memuji keberanian Agnes untuk tampil dengan fesyen aneh, termasuk mengetengahkan motif batik yang melambangkan imej Indonesia. Agnes sememangnya terkenal sebagai selebriti Indonesia yang gemar bereksperimen dengan fesyennya. Dia tidak berasa janggal untuk mengenakan pakaian yang tidak sepadan, malah kelihatan yakin dengan penampilannya walaupun sedar, pasti ada yang mengkritik gaya tersebut.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...