Ahad, 10 Februari 2013

Salah Pok Nik, budak 14 tahun kena rogol di Kelantan


Nampaknya jenayah seks dan rogol berleluasan di negeri pemerintahan parti yang dipercayai berhaluan puak faham Syiah yang diterajui oleh tok guru Pok Nik.
Seorang pemotong rumput bakal berdepan hukuman penjara sehingga 20 tahun selepas dihadapkan di Mahkamah Sesyen Kota Bharu, di sini, semalam atas dua tuduhan merogol seorang remaja berusia 14 tahun.

Mohd Fadli Zakaria, 29, dari Kampung Mak Jintan, Jedok, Tanah Merah, bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan berkenaan selepas jurubahasa membaca pertuduhan di hadapan Hakim Rofiah Mohamad. Berdasarkan pertuduhan pertama, Mohd Fadli yang ditangkap pada 14 Mac lalu didakwa merogol mangsa di rumah kosong yang masih dalam pembinaan di Lebuhraya Tanah Merah-Jeli kira-kira jam 1.30 hingga 1.35 pagi pada 25 Januari lalu.

Mengikut pertuduhan kedua pula, dia melakukan perbuatan sama kira-kira jam 1.30 hingga 1.45 pagi di rumah tanpa nombor di Kampung Banggol Yek, Jedok Nibong, Tanah Merah, pada 25 Februari lalu. Bagi kedua-dua pertuduhan itu, Mohd Fadli didakwa mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya, Nor Hamizah Ghazali.


Mohd Fadli yang tidak diwakili peguam tidak dibenarkan diikat jamin dan memohon mendapatkan khidmat peguam bela. Rofiah menetapkan 25 April depan sebagai tarikh sebutan semula kes.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...