Rabu, 24 April 2013

MAIN KOTOR!!!...Petugas BN kena bom di Nibong Tebal


Seorang petugas keselamatan Barisan Nasional (BN) cedera parah di kaki akibat letupan dalam timbunan sampah di belakang Bilik Gerakan Pilihan Raya BN di Jawi, di Nibong Tebal, malam tadi.

Kejadian kira-kira jam 10.15 malam itu mengejutkan kira-kira 3,000 orang yang hadir bagi mendengar ceramah yang ketika itu disampaikan Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan.

Difahamkan, ketika kejadian, lelaki berusia lingkungan 30-an itu berada berhampiran longgokan sampah berkenaan sebelum ia tiba-tiba meletup menyebabkan kaki kanannya berlubang.

Mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Sungai Bakap oleh petugas BN bagi mendapatkan rawatan lanjut.

Beberapa saksi yang turut berada di tempat kejadian turut tergamam dan tidak sempat berbuat apa-apa berikutan ia berlaku begitu pantas.

Saksi, A Michael, 39, berkata, ketika kejadian, dia mendengar ceramah bersama isterinya, M Jenytuba, 36, berhampiran kereta sebelum longgokan sampah yang berada di hadapan mereka meletup.

"Letupan itu sangat kuat. Saya tidak nampak sesiapa mencurigakan sebelum itu, hanya ada beberapa orang kanak-kanak bermain berhampiran longgokan sampah itu.

"Kejadian itu mengejutkan saya, malah isteri turut trauma," katanya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan (SPS) Superintendan Shafien Mamat, bergegas ke lokasi kejadian bersama anggotanya bagi menjalankan siasatan.

Bagaimanapun, beliau enggan memberikan maklumat lanjut berikutan kejadian masih dalam siasatan.

Sementara itu, Pengerusi UMNO Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman, yang turut berada di tempat kejadian mengutuk kejadian itu dan meminta polis menyiasat pihak yang bertanggungjawab.



*sumber dari laman sesawang akhbar tempatan.








1 ulasan:

  1. tangkap terus sapa yang buat perkhianat itu ....
    ;0

    BalasPadam

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...