Sabtu, 13 April 2013

Pemimpin kaya-raya...ahli kena bagi derma dalam katung


Biodata yang nak diketengahkan ialah pemimpin dari parti politik PAS:


Razman bin Zakaria @ man anak pak ya

1. Dilahirkan dikampong Luat, Lenggong Perak pada tahun 1960.
2. Bersekolah Rendah di Sek Keb. Kg luat sehingga darjah 6 dan melanjutkan pelajarannya di Sek Men Dato Mohd Said Lenggong sehingga SPM.
3. Pemegang ijazah pertama Matematik dari UKM dan Sarjana Pentadbiran Awam UKM.
4. Pekerjaan sebagai Pegawai Kanan Kastam bermula 1987 dan dinasihatkan bersara pada tahun 2009.
5. Memiliki rumah agam yang bernilai RM 2 juta dengan 8 bilik tidur dan 2 kolam renang dibina di Jalan Manggis, Sijangkang Pelabuhan Kelang Selangor dan sebuah lagi bernilai RM 700 ribu di Lenggong.
6. Setelah menyertai PAS Beliau juga membina Surau dan Gerai di tanah kerajaan secara haram di Lenggong sebagai pusat tarbiah Pas.
7. Mempunyai beberapa buah kereta mewah.
8. Beliau merupakan rakan kepada Bekas pegawai kastam seangkatan Sarbini yang mati terjun bangunan SPRM Kuala Lumpur.

Cuba bayangkan sebagai bekas kakitangan kerajaan mempunyai harta bernilai jutaan ringgit..secara logiknya sekiranya beliau tidak makan dan minum disepanjang tempoh beliau bekerja pun beliau tidak akan mempunyai harta sebanyak ini...melainkan ada kerja dan cara lain untuk mengumpul harta.

Selalunya diaorang dok citer pasal pemimpin UMNO yang penuh dengan korupsi, rasuah dan kaya-raya tapi yang ni apa citer nyer. Bukankah parti PAS ni kalor biler buat ceramah jer siapkan kantung kutip derma dari semua ahli. Mana entah duit tu pergi...entah-entah mamat ni sapu kot. Ermm malas nak cerita panjang-panjang korang pikirlah sendiri sambil tengok foto dibawah:










2 ulasan:

  1. apa?di nasihatkan bersara?naper ekkk,mesti bnyk terima anugerah khidmat cemerlang rasuah ni

    BalasPadam
  2. beliau memiliki bisnes burung walit di Indonesia dan beberapa tempat lain di Malaysia. Kekayaan beliau hasil usaha sendiri, bukan rompak harta rakyat. Beliau dinasihatkan bersara kerana kecenderungan beliau kepada PAS. tu aje. Tolong jangan memfitnah orang.

    BalasPadam

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...