Isnin, 29 April 2013

Ini Harta Semua Nurul Izzah Cucu Ahmad Albab yang punya!!!


Sumber

"Ingat ye Kak. Jangan tanya pasal kekayaan Papa saya tau sebab Papa saya dapat harta dalam gua..."

Mungkin itulah yang bermain - main dalam fikiran anak emas kesayangan Si Ketua Penipu tu. Bagi dia, orang lain tak boleh lebih kaya dari Papa.

Disebabkan itulah dia tampil mempertikaikan kekayaan milik Syed Mokhtar Al - Bukhari, antara Melayu yang kaya didalam Malaysia.

Kenapa dia sekadar nak pertikaikan pasal orang lain sedangkan dalam masa yang sama kekayaan keluarga dia masih lagi tak terjawab?

Kenapa sampai hari ini dia masih lagi GAGAL untuk menjelaskan kepada rakyat dari mana datangnya harta - harta Papa dia yang berbillion - billion tu?

Kenapa dia masih tak mahu menjawab persoalan rakyat mengenai harta - harta milik datuk serta bapak - bapak sedara dia sendiri? Setakat pertikaikan kekayaan orang je buat apa?

Kekayaan milik keluarga Si Nurul Izzah ni sudah dinyatakan sebelum ini. Dan ternyata, harta kekayaan tu memang luar dari kemampuan mereka sendiri.

Berbeza dengan Syed Mokhtar, harta kekayaan keluarga Si Nurul Izzah tu tak pulak dikongsi dengan orang lain. Tak de pulak diorang buat Yayasan atau seumpama dengannya.

Semua harta tu diorang simpan sendiri dan diagihkan sesama kroni - kroni. Pun dia masih nak mempertikaikan pasal orang lain?

Sudah la Nurul!!! Tak payah la nak mengabihkan masa nak menunding jari dan mencari kesalahan orang lain. Setakat cakap pasal orang tanpa mengkaji kesilapan diri sendiri ni bukannya mendatangkan faedah pun!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Namun, Syed Mokhtar yang banyak menabur bakti kepada agama, bangsa dan negara tidak terlepas daripada menjadi mangsa serangan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar.

Calon PKR bagi Parlimen Lembah Pantai itu mengulangi tindakan DAP apabila mempertikaikan kejayaan Syed Mokhtar dalam pelbagai bidang ekonomi di negara ini.

"Sekarang sebahagian besar duit kita ini diguna untuk kroni. Daripada gula yang kita minum dengan kopi, bagi dekat kroni Syed Mokhtar," katanya ketika menyampaikan ceramah di hadapan kira-kira 50 penyokong pembangkang di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Seri Anggerik, Jalan Klang Lama di sini malam tadi.

Anak perempuan kepada Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu mungkin terlupa Syed Mokhtar banyak membantu golongan kurang berkemampuan menerusi Yayasan Al-Bukhary dan Kompleks Al-Bukhary di Alor Setar, Kedah.

Selain itu, Syed Mokhtar membantu ramai pelajar miskin yang cerdik daripada negara-negara yang umat Islam adalah kumpulan minoriti melalui program Biasiswa Al-Bukhary. 


* sumber


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

'Like' Facebook

Rakan-rakan




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...